Монополія на ринку авіаперевезень в Україні вбиває здорову
конкуренцію. Відсутність потужних гравців та власність Ігоря
Коломойського авіакомпаній призвела до занепаду газузі транспорту, - повiдомляє видання «Авiацiя
України».
Найбільші чотири авіакомпанії - Аеросвіт, Роза Вітрів, Донбасаеро та Дніпроавіа належать
мільярдеру Коломойському. Небажання вести здоровий бізнес та грати за правила
призвело до катастрофічної ситуації на ринку внутрішніх перевезень, де ціна за
квиток економ-класу сягає 5 тис. гривень.
Відсутність правил гри, непрозорі рішення, лобіювання
перевізників у парламенті все це призводить до зростання цін та жахливої якості
перевезень для рядового пасажира.
Нема дешевих
перельотів - нема туризму
Внутрішнє авіасполучення мали б розвивати хоча б з огляду на
те, що Україна має величезну територію, відстань між великими містами – сотні
кілометрів. Погане транспортне сполучення гальмує і розвиток бізнесу, і ринку
праці. Жадібність авіакомпанії не дає розвиватись внутрішньому та в’їздному туризму. Який сенс, скажімо,
влаштовувати дні Львова у Луганську, якщо люди фізично не можуть добратись з
одного міста в інше? Тобто можуть — добу поїздом чи автобусом. Але про які тури
вихідного дня тоді може йтися?
«У нас є дві проблеми з авіасполученням. Перша -
невиправдано дорогі тарифи українських авіакомпаній. Фактично, у нас на ринку
монополіст. «Відкрите небо», яке могло б пустити на ринок
більше авіакомпаній, а це посприяло б зниженню тарифів, не підписане. Друга
проблема - аеропорти. У нас надто дороге обслуговування авіакомпаній в
аеропортах - послуги
навігації, супровід у повітрі. Є державні структури, які встановлюють тарифи,
які їм хочеться.
Мені неодноразово доводилось чути від людей з Львівської чи
Закарпатської областей, що їм дешевше злітати у Туреччину чи Болгарію, ніж у
Крим. Хто в Криму переважно відпочиває? Українці і росіяни. Але у Росії є
багато міст-мільйонників. І звідти є рейси у Туреччину, Грецію, Болгарію, а в
Крим немає. Бо літати в Україну дорого… Проблеми не лише з авіаперевезеннями.
Ранiше IАП «Мicто-iнфраструктура» розповiдав про загадки
запорiзьких авіакатастроф.
|